Будівництво на Харківському шосе, 19 загрожує екологічною катастрофою для Дарниці. (Оновлено фотодокументом) | Дарниця.org

Будівництво на Харківському шосе, 19 загрожує екологічною катастрофою для Дарниці. (Оновлено фотодокументом)

Декілька років триває будівництво на Харківському шосе, 19. Потроху росте будівельний гігант, а те, що він загрожує населенню усієї Дарниці, мало хто знає. Справа у тому, що будують у забороненій зоні: там пролягає міський колектор лівого берега Києва. А паркінг споруджують майже на каналізаційному колодязі, що закриває цей колектор.

Ми поспілкувалися з радником Голови правління «АК «Київводоканал» Вікторією Яковлєвою.

Кор. – Вікторіє Олександрівно, почнемо із самого початку. Як забудовник отримує дозвіл на роботи?

В. Я. – Забудовник повинен погодити свій проект з усіма установами, починаючи від пожежників до екологів і, звісно, з «Водоканалом», а потім отримує дозвіл на будівництво.

Щоб читачам було зрозуміло, навіщо погоджувати з нами будівництво: по колектору, який пролягає від Троєщини до Бортничів, де розташовані очисні споруди для відходів, проходить уся промислова та побутова рідина. Колектор у деяких місцях має діаметр більш як 3 метри і знаходиться на 70-метровій глибині. Загальна його довжина під містом – 3,5 тисячі кілометрів. Коли працювали підприємства, ці відходи займали весь колектор та під тиском надходили на очистку. Зараз цих відходів поменшало і колектор заповнений не повністю. Там накопичуються гази, які псують його. А йому вже понад 60 років. Якщо відходів побільшає, тиск підвищиться, то колектор може прорвати й усі нечистоти затоплять вулиці, подвір’я. Якщо трапляється аварія, наша техніка повинна без перешкод під’їхати до колодязів каналізації, колектора та почати відповідні роботи. Тому капітальна забудова на інженерних мережах «Київводоканалу» заборонена, тому що вона може стати причиною катастрофічних наслідків. Але зараз часто забудовник не отримує у нас дозволи на будівництво, що порушує законодавство. Як він отримує цей дозвіл, можна тільки здогадуватися. Так, наприклад, за адресою Харківське шосе, 19 триває незаконне будівництво автомобільного паркінгу, який входить до складу житлово-офісного комплексу «МЕГА-СІТІ» (забудовник – ТОВ «Укоінвестбуд»). Проект комплексу не погодили з ПАТ «АК «Київводоканал». Слід зауважити, що встановлені під час будівництва паркінгу залізобетонні конструкції розміщенні безпосередньо на камері головного каналізаційного колектора Дарниці діаметром 2 метри 450 сантиметрів. Доступ до ньогонезабаром повністю перекриютьконструктивними елементами паркінгу, один з люків камери колектора вже пошкоджений.Подібне самочинне будівництво на спорудах міських інженерних мереж неприпустиме і є грубим порушенням чинних норм ДБН 360-92 «Містобудування. Планування і забудова міських тасільських поселень». Такі дії можуть призвести до виникнення техногенних аварій зі значними негативними наслідками. Адже через цю ділянку каналізаційної мережі проходить близько 80відсотківстічних вод лівого берегастолиці.

Представники Департаменту експлуатації каналізаційного господарства надавали припис на призупинення робіт ідемонтаж встановлених конструкцій паркінгу, однак керівництво ТОВ «Укрінвестбуд» від його отримання відмовилося. Активне будівництво вже призвело до зсуву ґрунту іпровалу асфальтобетонного покриття пішохідної доріжки поряд із трамвайними коліями, утворення тріщин асфальтобетонного покриття за0,3 метра від трамвайної колії. Крім того, дозвіл на зведенняжитлово-офісного комплексу із вбудовано-прибудованими приміщеннями на зазначеній земельній ділянці скасовано інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю в Києві у зв’язку із систематичним порушенням законодавства України у сфері будівництва йархітектури.

З приводу цього будівництва ми з 2009 року звертаємося до правоохоронних та контролюючих органів із заявами влаштувати перевірку та вжити заходів впливу для припинення будівельних робіт і звільнення охоронної зони колектора від об’єктів будівництва, оскільки «Київводоканал» не має таких повноважень.

2011-го ПАТ «АК «Київводоканал» звернулося до прокуратури Києва із заявою від 28.09.2011 №2671/12 та до прокуратури Дніпровського району Києва із заявою від 13.10.2011 №2840/12 про порушення ТОВ «Укоінвестбуд» вимог містобудівного законодавства та правового режиму зон санітарної охорони об’єктів централізованого водовідведення під час будівництва житлово-офісного комплексу із вбудовано-прибудованими торговими приміщеннями за адресою Харківське шосе, 19.

На сьогодні відповіді на вищевказані звернення до товариства не надходили.

Також у вересні 2011 року організація зверталася до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у  Києві, яка листом від 27.09.2011 №7/26-6783/5/3-Дн повідомила, що дозвіл на виконання будівельних робіт скасовано, а ТОВ «Укоінвестбуд» видано припис 16.05.2011 з вимогою зупинити будівельні роботи та усунути правопорушення згідно з чинним законодавством. Однак, ТОВ «Укоінвестбуд» продовжує будівельні роботи, не зважаючи на відсутність дозволу та вимоги Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Києві.

По Дарницькому району до об’єктів, що споруджують без погодження проектно-кошторисної документації та з грубими порушеннями Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», також належать будівля на вулиці Привокзальна, 1 (забудова на каналізаційному колекторі діаметром 2400 міліметри).

Інша проблема більше стосується супермаркетів. Стоки бувають різні – по жирам, азото-амоніту тощо. Супермаркети отримують дозволи на одні стоки, а згодом відкривають кафе, ресторани, і стоки зовсім інші. А труби не розраховані на це.

Порушень дуже багато, і ми намагаємося це виправляти, але на нас часто не звертають увагу. У таких випадках ми не підключаємо такі споруди до систем водозабезпечення, каналізації. Не хочемо, щоб потім постраждали люди. Давно потрібні гроші на ремонт колектора, якому 60 років. У нас у державі, мабуть, не розуміють, що потім на ліквідацію аварії піде набагато більше коштів, ніж на ремонт. Велика проблема з охоронними зонами, на яких не дозволяють будь-яке будівництво. А там установлюють МАПи, гаражі тощо. Ви бачили на вулицях затоплені машини, МАПи, тротуари. Усе через те, що ми не можемо дістатися до колодязів каналізацій, щоб здійснити аварійні роботи.

Кор. – Через такі порушення у Києві були екологічні катастрофи?

В. Я. – Понад 30 років тому 10 березня 1981-го на головномуканалізаційному колекторі Дарниці діаметром 2500 міліметрівтрапилася масштабна аварія.Внаслідок газової корозії колектор фактично «склався» всередину. Тоді завдяки оперативним діям бригад «Київводоканалу»вдалося уникнути катастрофічних наслідків. Але в перші години аварійної ситуації існувала велика небезпека пошкодження та руйнування прилеглих житлових будинків. Так, відстань від вісі колектора до будинку наХарківському шосе, 21 становила 26 метрів, до домуна вулиціПривокзальна, 8 – 23 метри. Під час відновних робіт задіяливсі відповідні служби міста, зокремаармійські підрозділи. Тимчасово на період ліквідації наслідків аварії стічні води по збудованій перевідній мережі скидали в Дарницький ручай. І, відповідно, до озера Нижній Тельбін потрапляли неочищені стоки.

Якщо зараз на місці забудови на Харківському шосе, 19 прорве колектор, то може затопити цими нечистотами Харківського шосе, вулицю Привокзальну, район Дарницького вокзалу та інші вулиці Дарницького і Дніпровського районів.

Законодавча база, яку порушує ТОВ «Укоінвестбуд»:

відповідно до ст. 113 Земельного кодексу України, ст. 36 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання», п. 15.5 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190, п. 16.1.23 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051, розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про заходи щодо усунення порушень в охоронних зонах інженерних мереж» від 03.03.2007 №235 забороняють розташування будь-яких об’єктів та споруд в охоронних зонах інженерних мереж.

Сергій Котов

Додати коментар

Plain text

  • HTML tags не дозволені
  • Адреси веб-сторінок та поштових адрес перетворюються у посилання автоматично.
  • Рядки та абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Дайте відповідь на це запитання, щоб ми знали що ви людина, а не тупий робот ).
Фото Капча
Enter the characters shown in the image.