Як зобов’язати ЖЕК провести перерахунок вартості послуг з опалення за час його відсутності | Дарниця.org

Як зобов’язати ЖЕК провести перерахунок вартості послуг з опалення за час його відсутності

Обов'язки по утриманню в належному  технічному стані внутрішньобудинкових мереж,  а також по здійсненню їх технічного обслуговування і ремонту, згідно п. 7 ч. 2 ст. 21 Закону «Про житлово-комунальні послуги», лежать на виконавцеві. Тобто на суб'єктові господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачеві згідно з укладеного між ними договору. Виконавцем може бути як балансоутримувач будинку  (скоріш за все ЖЕК), так і виробник житлово-комунальної послуги (тобто виробник теплоенергії – ТЕЦ). Визначенням виконавця житлово-комунальних послуг, згідно п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону «Про житлово-комунальні послуги», покладені на органи місцевого самоврядування.

Виконавці житлово-комунальних послуг у Києві, згідно з рішенням Київради від 28.08.2008 року № 79/79, визначаються виконавцями послуг з управління будинком, тобто, як правило, самими ЖЕКами.

Якщо виконавцем послуг централізованого опалювання є  ЖЕК, то це означає, що  саме він повинен забезпечувати утримання в належному технічному стані внутрішньобудинкові   мережі, проводити перерахунок розміру плати за житлово-комунальні послуги у зв'язку з їх ненаданням.

Перерахунок плати за житлово-комунальні послуги у зв’язку з їх ненаданням  повинен проводитися виконавцем незалежно від того, з якої причини було відсутнє опалювання. Згідно з постановою Кабміну від 17.02.2010 року № 151 перерахунок повинен здійснюватися у всіх випадках, коли перерва в наданні послуг з опалювання перевищила допустимий термін (12 годин на добу один раз в місяць). Перерахунок має бути проведений виконавцем протягом місяця, наступного за розрахунковим.

Оскарження  бездіяльності виконавцяжитлово-комунальних послуг

Якщо виконавець  не бажає проводити перерахунок плати за надані житлово-комунальні послуги всупереч своїм обов'язкам встановлених законом, можна скористатися  наступними варіантами:  звертатися зі скаргами в різні наглядові органи, або звернутися  до суду ( цей варіант може дещо затягнутись в часі, порівняно з процесом оскарження до наглядових органів), або поєднати обидва варіанти.

Необхідно  звернутись до  управління житлово-комунального господарства якому підпорядкований відповідний виконавець (ЖЕК). Згідно з постановою КМУ від 16.06.2004 року № 777 відповідне управління здійснює  державний контроль за дотриманням нормативно-правових актів по питаннях житлово-комунального господарства.

Управління житлово-комунального господарства Дарницької  районної в м. Києві державної адміністрації

02660, м. Київ, вул. О.Кошиця,11,

тел. 565-22-99, 565-08-67, 564-91-13

Начальник управління Голеня Олександр Опанасович

Але  контролюючі органи не можуть перерахувати тарифи за житлово-комунальні послуги замість ЖЕКу або змусити його зробити це. Максимум, що може послідувати – перевірка з притягненням керівництва ЖЕКу до дисциплінарної відповідальності за невиконання законодавства. Цей  спосіб можна використовувати, як додатковий, для більшої «зговірливості» начальства ЖЕКу.

Змінити розмір плати всупереч волі ЖЕКу можна лише через суд, подавши колективний позов (зразок документа знаходиться в розділі «Зразки заяв») з вимогою про перерахунок вартості надання послуг з централізованого опалювання, і поверненням переплаченої суми (шляхом прямих виплат або шляхом зарахування у вартість послуг, які будуть надані в майбутньому).

Як докази факту ненадання житлово-комунальних послуг краще матиакт-претензію (зразок документа знаходиться в розділі «Зразки заяв»), складену згідно ст. 18 Закону «Про житлово-комунальні послуги». Без неї можна обійтися в тому випадку, якщо виконавець знав про причину ненадання послуги і зафіксував її шляхом проставляння відповідної відмітки в журналі реєстрації заявок споживачів ( за відсутності  акту-претензії та  відмітки в журналі, суду доведеться ґрунтуватися на показаннях свідків мешканців будинку і представників ЖЕКу, письмових скаргах мешканців будинку).

Доказами того, що перерахунок так і не був проведений, будуть квитанції про сплату послуг з централізованого опалювання за місяці, коли опалювання не було, і їх порівняння з тими квитанціями, що були отримані за період, коли опалювання було.

Використані матеріали:

1.      Закон України  «Про житлово-комунальні послуги» № 1875-IV від 24.06.04р.;

2.      Постанова КМ України «Про затвердження Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі  ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості» № 151 від 17.02.10р.;

3.      Рішення Київської міської ради «Про врегулювання взаємовідносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг в житловому фонді м. Києва» № 79/79 від 28.08.08р.

Comments

Зразок скарги на ЖЕК - - http://reaction.org.ua/zayavu/skarga-na-zhek/

Добрий день. Підскажіть будь ласка, чи до АКту -претензії ненадання житлово-комунальних послуг потрібно додатково писати Заяву про перерахунок? Чи можуть Акт-претензію підписати всі жителі під"їзду чи від кожного споживача має бути окрумо АКТ- претензія? Дякую

Додати коментар

Plain text

  • HTML tags не дозволені
  • Адреси веб-сторінок та поштових адрес перетворюються у посилання автоматично.
  • Рядки та абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Дайте відповідь на це запитання, щоб ми знали що ви людина, а не тупий робот ).
Фото Капча
Enter the characters shown in the image.