Нововведення держави по знищенню житлово-комунальної інфраструктури і як з цим боротись | Дарниця.org

Нововведення держави по знищенню житлово-комунальної інфраструктури і як з цим боротись

Результатом Постанови КМУ №951 від 08.11.17р. та Наказу Мінфіну №1 від 04.01.18р. є створення умов для зупинення діяльності ОСББ і ЖБК, як прогресивних форм утримання багатоквартирних будинків, так і інших суб’єктів підприємницької діяльності, які займаються управлінням житлових будинків та надаванням комунальних послуг (електро-, тепло-, водопостачання, обслуговування ліфтів, вивезення сміття тощо). З введенням в дію системи субсидій ОСББ/ЖБК фактично по-перше, стали безпроцентно кредитувати державу, по-друге здійснюють адміністрування виплат по пільгам і субсидіям, що не є їх обов’язком. Введення казначейських рахунків для виконавців житлово-комунальних послуг та управителів будинків призведе до критичних наслідків:
- затримки в розрахунках управителів з надавачами комунальних послуг через складність процедури проходження платежів через казначейські рахунки;
- створить фінансовий дисбаланс та економічну прірву для управителів та надавачів комунальних послуг через прописаний як мінімум місячний термін затримки надходження компенсації по пільгам і субсидіям від держави на ці рахунки, тобто штучно створений більше місяця термін безпроцентного кредитування населенням і виконавцями послуг держави;
- через передбачений 5-денний термін можливості використання коштів на спеціальних рахунках обмежується право власників коштів розпоряджатися ними на свій розсуд, що суперечить нормам Конституції України, а передбачена норма списання невикористаних коштів з цих рахунків на користь держави не тільки виглядає подвійним оподаткуванням громадян, а просто обкраданням населення державою.
В зв’язку з викладеним та з метою здійснення нормальної монетизації пільг та субсидій для ОСББ/ЖБК, на мій погляд, логічно здійснити наступні дії:
1) ні в якому разі не відкривати казначейські рахунки, бо: по-перше, це вимагатиме додаткових фінансових витрат, які будуть нести співвласники будинку, по-друге, що найстрашніше, це призведе в ОСББ/ЖБК до вимивання обігових коштів, затримки в розрахунках з виконавцями послуг, потягне за собою необхідність підняття розміру внесків на утримання спільного майна;
2) нараховувати власникам квартир внески на утримання спільного майна та плату за комунальні послуги без врахування пільг і субсидій;
3) обов’язково здійснити роз’яснення мешканцям (особливо пільговим категоріям) нововведень влади, а саме: а) що чинним законодавством не передбачено адміністрування ОСББ/ЖБК пільг і субсидій, чим вони фактично займались до 01.01.2018р. і несли фінансові витрати на це; б) що пільги і субсидії надає держава, а не ОСББ/ЖБК, і вона має організувати за спрощеною процедурою цей процес; в) що пільги і субсидії мають бути адресними і персоніфікованими (як це вже здійснюється, наприклад, для внутрішньопереміщених осіб, матерів по народженню дитини); г) що введення казначейських рахунків, врешті-решт, ляже додатковим фінансовим тягарем на плечі громадян.
Абсолютно логічним, на мій погляд, буде те, щоб і надавачі житлово-комунальних послуг не відкривали казначейські рахунки.
«Гуртом легше і батька бити».

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.